«شملی» به بازار می‌آید

اولین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت ملی شیمی کشاورز با نماد «شملی» در روز جاری برگزار شد.

به گزارش آوای آگاه؛ روز جاری، اولین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت ملی شیمی کشاورز برگزار شد. نکات مطرح‌شده در این نشست خبری به شرح زیر است:

این شرکت در سال 1370 در بورس تهران پذیرش شد. به دلیل از دست دادن سهم از بازار، از بورس خارج و در سال 1395 روند توسعه شرکت بار دیگر شروع شد.

شرکت توانایی تولید ۵۰ هزار تن محصول مختلف را دارد که دفع آفات نباتی دامی خانگی از محصولات اصلی شرکت است.

گروه صنعتی سپهر آرمان و یک سهامدار حقیقی، سهامداران عمده شرکت هستند.

قدرت چانه‌زنی مشتریان در این صنعت بسیار پایین است. صنعت پسماند، صنعت جدیدی است و متولیان آن شهرداری‌ها بودند، اما طرف ما صنایع پالایشگاهی پتروشیمی و شرکت‌هایی که آلاینده تولید می‌کنند، هستند. هزینه زیادی است که این شرکت‌ها به تنهایی یک واحد پسمان تولید کنند. بنابراین ما این واحد را ایجاد کردیم.

این حوزه، حوزه بکری است و مجوزهای آن را دریافت کرده‌ایم و از سایر رقبایی که ممکن است در آینده به این حوزه وارد شوند، جلوتر هستیم.

فروش شرکت به صورت اعتباری است که موجب حاشیه سود بالاتری می‌شود.

مجوز دانش بنیان روی یکی از مواد اولیه که صددرصد وارداتی بوده، دریافت شده است.

مقدار فروش محصولات و مقایسه آن با سال‌های گذشته نشان می‌دهد که هر چند مجموع حجم تولیدی مشابه بوده اما در ارزش و رقم فروش شاهد رشد قابل توجهی بوده‌ایم.

در بحث اطلاعات مالی، 87 میلیارد تومان سود مالی پس از کسر مالیات داشتیم که سال مالی شرکت پایان شهریور 1401 بوده است. در پیش فرض‌های این مالیات بر اساس شرایط عادی بوده اما با توجه به معافیت افزایش سرمایه از سود انباشته بوده و بخش قابل توجهی از مالیات تبدیل به اعتبار شده که سال آینده به سود افزوده شده است.

مزیت اصلی شرکت شامل قدمت شرکت در تولید دفع آفات نباتی و کودها بوده و برند نزد کشاورزان شناخته شده است. مسیر رشد شرکت در تولید مقداری و ریالی صعودی است. این شرکت در سال جاری جزء شرکت‌های برتر مدیریت صنعتی بوده و به عنوان برترین شرکت از نظر رشد سریع معرفی شده است.

شرکت امکان سنتز برخی مواد اولیه خود را دارد که با توجه به این قابلیت، هم بازار داخل را تامین می‌کند و هم صادرات. این شرکت از سازمان حفظ نباتات مجوز تولید مواد اولیه را دریافت کرده است.

این شرکت مهم‌ترین ماده اولیه روانکار و روغن‌های موتور را سنتز می‌کند. این محصول موردی بوده که وابسته به واردات بوده است و هم اکنون در این شرکت تولید می‌شود.

در این شرکت، فرمولاسیون انواع سموم دفع آفات تولید می‌شود و جزء معدود شرکت‌هایی است که خط تولید بسته‌بندی خود را دارد.

چشم‌انداز شرکت این است که در ۵ سال آینده در ۲۰۰ شرکت برتر قرار بگیرد که این امر از طریق ایجاد یک دهکده تولید محصولات شیمیایی انجام خواهد گرفت.  امسال رتبه ۳۷۴ را داشته است.

استراتژی‌های اصلی شرکت رسیدن به جایگاه رهبری بازار است.

شرکت در ۵ سال آینده در حوزه های کشاورزی، مواد شیمیایی، محصولات بهداشتی ‌و خانگی و مدیریت پسماند و نهاده‌های دامی فعال خواهد بود.

مطالب مشابه

افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان توسط «ومعادن»

  • اخبار شرکت ها
  • 5 روز پیش
آزاد

برآورد سود «ثامید» در سال 1403

  • اخبار شرکت ها
  • 8 روز پیش
آزاد

واگذاری ۲۸هزار میلیارد ریالی بنگاه‌ها و دارایی‌های هلدینگ پویا

  • اخبار شرکت ها
  • 9 روز پیش
آزاد

سرمایه‌گذاری شهر آتیه راهی فرابورس می‌شود

  • اخبار شرکت ها
  • 10 روز پیش
آزاد

سهم ۳۵درصدی «فخوز» از معاملات اسلب ایران در سالی که گذشت

  • اخبار شرکت ها
  • 18 روز پیش
آزاد

درج نماد شرکت نیشکر و صنایع جانبی در فرابورس ایران

  • اخبار شرکت ها
  • یک ماه پیش
آزاد

دیدگاه کاربران