رشد عملکردی شرکت غدانه طی سال مالی منتهی به 30 آذرماه 1401

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان با نماد غدانه با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها (74درصد) به منظور تصویب صورت‌های مالی دوره منتهی به ١۴٠١/٩/٣٠ برگزار شد.

به گزارش آوای آگاه؛ طبق توضیحات معرفی شرکت، غدانه بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن کنجد در کشور است. همچنین فعالیت واحد تحقیق و توسعه و ثبت مقالات علمی در حیطه صنعت شرکت، به طور مستمر در سال گذشته صورت گرفت.

شرکت به عنوان واحد نمونه تولیدی کشور در نیشابور انتخاب شد.

رتبه الف کیفیت از سازمان غذا و دارو به دلیل عمکرد شرکت در سال 1401 اخذ شد.

طبق گزارش هیئت مدیره شرکت، براساس مقایسه عملکرد امسال با سال گذشته، سود ناخالص ١٩٧ میلیارد تومان بوده و نسبت به سال گذشته ٣٠۵درصد رشد داشته است.

سود عملیاتی شرکت ١٨۴ میلیارد تومان بوده و رشد ٣٢٣درصدی نسبت به دوره مشابه سال ١۴٠١ ایجاد شده است.

رشد چشم‌گیر فروش نسبت به ۵ سال گذشته به صورتی که درآمد عملیاتی ١۵٠٠ میلیارد تومانی در دوره ١٢ماهه تحقق یافته است. سود خالص شرکت ١۶٣ میلیارد تومان بوده و رشد ٣۵٩درصدی سالانه داشته است.

نسبت‌های مالی بهبود یافته‌اند که نشان از رشد عملکرد مالی شرکت است.

حمایت سازمان اقتصادی کوثر به عنوان سهامدار عمده، کمک بسزایی در رشد شرکت در یک سال اخیر داشته است.

پروژه ارتقای سیستم مالی شرکت از همکاران به راهکاران، با توجه به ورود به بورس و لزوم آن در حال انجام است.

انعقاد قرارداد تامین ماشین آلات جدید برای کارخانه تولید پروتئین سویا طی دوره اخیر صورت گرفت.

قرارداد با فروشگاه‌های بزرگ شهروند و هایپرمی و شروع پخش مویرگی برای محصولات روغنی با بسته‌بندی‌های مدرن و خاص منعقد شد.

برنامه‌های آتی شرکت، تهیه مواد اولیه از طریق واردات مستقیم، افزایش فروش و صادرات به بازارهای خارجی هم مرز با خراسان مانند افغانستان، افزایش سبد محصولات با برند Lee food، آماده‌سازی زمین سه هکتاری نزدیک به شرکت به منظور ایجاد کارخانه خوراک دام هستند.

طبق اظهارنظر حسابرس، صورت‌های مالی شرکت از جنبه‌های مختلف حسابداری به نحو مطلوب تهیه شده است. در مورد ابهامات مالیاتی نیز، هیئت مدیره توضیحاتی ارائه کرده که در دست بررسی است.

در مورد سوال سهامداران در مورد رشد شارپ فروش در سال 1401 و اینکه آیا در سال آینده نیز شرکت تداوم رشد خواهد داشت، توضیحات زیر ارائه شد:

عامل اول، رشد فروش شرکت در دوره 12ماهه اخیر، حذف ارز 4200 تومانی و خرید مواد اولیه در زمان مناسب و عامل دیگر، دریافت تسهیلات مناسب از بانک‌ها بوده است که همگی سیاست‌های کمک کننده به عملکرد شرکت بوده‌اند. همچنین طبق توضیحات هیئت مدیره، در صورت انجام واردات دانه در فصول آتی، فروش و عملکرد مناسبی در سال 1402 ایجاد خواهد شد. نکته دیگر اینکه سیاست شرکت از واسطه‌گری و کارمزدی به فروش مستقیم در قالب برند لیفود تغییر کرده است.

در پاسخ به سوال دیگر سهامداران در مورد هدف شرکت از ورود به بورس و انتقاد از عملکرد روی تابلوی سهم غدانه، هیئت مدیره پاسخ داد که کارگروه‌هایی برای بهبود شرایط تابلوی معاملات و حمایت‌های حقوقی در حال ایجاد است.

پس از پاسخ به سوالات سهامداران، صورت‌های مالی شرکت به تصویب مجمع رسید.

بند دوم، انتخاب شرکت حسابرسی است که شرکت مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی تصویب گردید.

در نهایت میزان تقسیم سود به میزان 10درصد سود هر سهم در نظر گرفته می‌شود و مابقی سود به افزایش سرمایه منتقل خواهد شد. به ازای هر سهم غدانه، 304 ریال سود نقدی تصویب شد.

مطالب مشابه

افزایش سرمایه 43درصدی «حکشتی» کلید خورد

  • مجامع
  • 2 روز پیش
آزاد

ورود «غپآذر» به صنعت دامپروری

  • مجامع
  • 3 روز پیش
آزاد

تقسیم سود 125 ریالی در مجمع «بایکا»

  • مجامع
  • 3 روز پیش
آزاد

مذاکرات اولیه «وملت» برای پذیرش شرکت پتروشیمی بافت در فرابورس

  • مجامع
  • 6 روز پیش
آزاد

کاهش هزینه‌های مالی «مفاخر» در سال جاری

  • مجامع
  • 6 روز پیش
آزاد

دیدگاه کاربران