جریان نقدینگی بازار در هفته دوم ادیبهشت ماه/ چرخش مالکیت بازار به سمت حقوقی‌ها

در هفته دوم اردیبهشت ماه شاهد تغییر مالکیت 650 میلیارد تومانی از حقیقی به حقوقی بودیم. این در حالی است که هفته ابتدایی اردیبهشت ماه با ورود بالغ بر 1.2 همت پول خرد به بازار همراه بود.

به گزارش آوای آگاه؛ در هفته دوم اردیبهشت ماه شاهد تغییر مالکیت 650 میلیارد تومانی از حقیقی به حقوقی بودیم. این در حالی است که هفته ابتدایی اردیبهشت ماه با ورود بالغ بر 1.2 همت پول خرد به بازار همراه بود.

کل هفته (3).PNG

معرفی صنایع و نمادهایی که بیشترین جابه‌جایی نقدینگی به سمت حقوقی‌ها را متحمل شدند

عمده‌ترین جابه‌جایی نقدینگی حقیقی به حقوقی در صنایع شیمیایی، بانکی و فلزی اتفاق افتاد. صنایع چند رشته‌ای صنعتی، خودرو و ساخت قطعات، فرآورده‌های نفتی، سیمان، استخراج کانه‌های فلزی، استخراج سایر معادن و فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی در رتبه‌های چهارم تا دهم بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی قرار گرفتند.

صنعت (58).PNG

عنوان صدرنشینی تغییر مالکیت به نفع حقوقی‌ها با رقم 138 میلیارد تومان به صنعت شیمیایی تعلق گرفت. این صنعت طی هفته قبل 107 میلیارد تومان از سرمایه‌های خرد بازار را به سمت خود کشیده بود.

محصولات شیمیایی (30).PNG

دومین صنعتی که عمده‌ترین جابه‌جایی پول از حقیقی به حقوقی را شاهد بود، صنعت بانکی است؛ با رقمی بالغ بر 123 میلیارد تومان. در حالی که در هفته قبل حدود 99 میلیارد تومان ورود پول خرد داشت.

بانک (40).PNG

فلزی‌ها با 117 میلیارد تومان رتبه سوم بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتند. این در حالی است که در هفته اول اردیبهشت ماه 258 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی را میزبانی کرده بودند.

فلزات اساسی (27).PNG

نمادهای خودرو، پالایش، فولاد، شستا، رایکا، آگاس، داریک، شبندر، کیان و آریا عمده ترین تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را شاهد بودند.

نماد (58).PNG

عمده‌ترین جذب پول خرد مربوط به چه صنایع و نمادهایی بود؟

پس از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله که بالغ بر 1.6 همت از سرمایه‌های حقیقی را به خود جذب کردند، صنایع مواد و محصولات دارویی، حمل و نقل و انبارداری، حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، سرمایه‌گذاری‌ها، رایانه، استخراج نفت گاز، محصولات کانی غیرفلزی، فعالیت‌های هنری و سرگرمی و اطلاعات و ارتباطات ورود پول خرد را تجربه کردند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با افزایش 5درصدی ورود پول خرد برای دومین هفته متوالی با اقبال حقیقی‌ها همراه بودند.

صندوق (40).PNG

حجم ورود پول خرد به صنعت دارویی تقریباً مشابه هفته اول اردیبهشت ماه و به مبلغ 50 میلیارد تومان بود. این دومین هفته متوالی است که دارویی‌ها ورود پول خرد دارند.

دارویی (7).PNG

صنعت حمل و نقل هم برای دومین هفته پیاپی شاهد ورود پول خرد بود، اما قدرت جذب پول خرد توسط این صنعت نسبت به هفته قبل 52درصد افت کرد.

حمل و نقل (10).PNG

در میان نمادها اونیکس، آوند، افران، لبخند، همای، صایند، فیروزا، گنج، عیار و طلا بیشترین پول خرد را به سمت خود کشیدند.

مطالب مشابه

سر بداران اوراق

  • گزارش روز
  • در یک ساعت
عادی

آیا قیمت مس به 15000 دلار می‌رسد؟

  • گزارش روز
  • 3 روز پیش
آزاد

وقایع‌نگاری از بازار در هفته چهارم اردیبهشت ماه/ ریزش 2.5درصدی بورس

  • گزارش روز
  • 3 روز پیش
آزاد

آتش بس ساعتی

  • گزارش روز
  • 4 روز پیش
عادی

جنایت و مکافات!

  • گزارش روز
  • 5 روز پیش
عادی

دیدگاه کاربران