«حآسا» 90 ریال تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسیاسیر ارس با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد.

به گزارش آوای آگاه؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسیاسیر ارس با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد. مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

شرکت دارای ناوگان ریلی ملکی متشکل از ۷۵۳ دستگاه واگن لبه کوتاه، مسطح، عریض و ۶ محور و ۷۷۸ دستگاه واگن لبه بلند چهار محوره و همچنین دارای سایت کانتینری بالغ بر ۱۲۰۰ کانتینر است.

این مجموعه دارای ماشین‌آلات و تجهیزات تخلیه و بارگیری، توان حمل ترکیبی بار ریلی و جاده‌ای، ضریب آماده به کاری بالای ناوگان و قرارداد بلندمدت با مشتریان عمده و فعالیت در صنایع و معادن با اهمیت کشور است.

افزایش سهم بازار با توسعه ناوگان، شناسایی مشتریان و بازارهای جدید، تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی ۷۵درصد از ناوگان ریلی و بازسازی ۶۱درصد از سایت کانتینری با تأکید بر افزایش بهره‌وری و افزایش ضریب آماده به کاری بخشی از برنامه‌های کوتاه‌مدت هم‌راستا با هلدینگ است.

بهبود سرعت سیر با تعامل با شرکت راه‌آهن، کنترل سیر مداوم، بررسی و امکان‌سنجی نوسازی ناوگان ریلی شرکت و توسعه بازار در زمینه جذب مشتریان جدید از دیگر برنامه‌های توسعه کسب‌وکار شرکت است.

ثبت افزایش سرمایه در دو مرحله از مبلغ ۸۰۰ به ۱۸۰۰ و از ۱۸۰۰ به ۲۲۵۰ میلیارد ریال در راستای خرید ۱۸۰ دستگاه واگن لبه کوتاه ۴ و ۶ محوره، نوسازی قسمتی از ناوگان شرکت و استفاده از معافیت‌های مالیاتی از محل سود انباشته یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال مالی گذشته بود.

تمدید استمرار و ثبات قراردادهای بلندمدت با شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان و همچنین فملی و سایر تولیدکنندگان داخلی، حمل ۱۴ میلیون تن بار ریلی و ۱.۲ میلیارد تن کیلومتر و چهار دهم میلیون تن بار جاده‌ای از دیگر اقدامات شرکت است.

عمر بالای ناوگان ریلی و فرسوده بودن واگن‌ها که منجر به هزینه بالای تعمیرات نگهداری و تأمین قطعات می‌شود و بالا بودن نرخ حق دسترسی و کاهش توان شرکت در مقابله با حمل جاده‌ای از نقاط ضعف این شرکت خوانده شد.

حآسا هم هم‌راستا با صنعت افت داشته است. دلیل کاهش سود عملیاتی این بود که ذخیره مالیات بر ارزش افزوده گرفتیم که مربوط به امسال نیست و خواستیم ریسک سهامدار را کاهش دهیم.

۳۳درصد از درآمد مربوط به قرارداد فملی است.

امسال قرار بر این است که تعدادی از لوکوموتیوها از خط خارج و برخی واگن‌ها نوسازی شوند.

در پایان جلسه مجمع به ازای هر سهم ۹۰ریال سود نقدی تقسیم شد.

مطالب مشابه

تلاش‌ «بکهنوج» برای تسویه وام ارزی

  • مجامع
  • 3 ساعت پیش
آزاد

تمرکز «سپیدار» بر عرضه محصولات نرم‌افزاری

  • مجامع
  • 3 روز پیش
VIP

«دابور» به دنبال اصلاح قیمت محصولات

  • مجامع
  • 3 روز پیش
آزاد

تداوم صادرات «سنیر» به امارات

  • مجامع
  • 4 روز پیش
آزاد

«بیوتیک» چه پروژه‌هایی در دست اقدام دارد؟

  • مجامع
  • 4 روز پیش
آزاد

دیدگاه کاربران