«تکیمیا» انتقال نماد به بازارهای بالاتر را پیگیری می‌کند

مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه کیمیا با مشارکت ۷۸.۲۰درصد از سهامداران رسمیت یافت و برگزار شد.

به گزارش آوای‌ آگاه؛ مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه کیمیا با مشارکت ۷۸.۲۰درصد از سهامداران رسمیت یافت و برگزار شد.

در سال مالی ۱۴۰۲ در دو حوزه تجهیز زیرساخت‌ها و ایجاد درآمد، فعالیت‌هایی را برنامه‌ریزی کردیم و انجام دادیم.

موافقت با صندوق‌های آذرین و اونیکس را در فروردین‌ ماه ۱۴۰۲ گرفتیم. ایجاد اولین سبد اختصاصی و انتقال شرکت مدیر صندوق بازارگردانی مس از تأمین سرمایه تمدن به تکیمیا از مهم‌ترین اقدامات در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۷.۵ همت قبولی سمت متعهد و بازارگردان اوراق ۱۱ شرکت شده است.

قرارداد بلندمدتی با فملی برای ارزیابی پروژه‌های این شرکت منعقد کردیم.

بررسی و ارزیابی پروژه ۱۳ شرکت انجام شده است.

۲۰ قرارداد مشاوره، ارزش‌گذاری و پذیرش منعقد کردیم.

موافقت اصولی از بورس کالا برای انتشار ۵هزار میلیارد تومان ارواق سلف موازی استاندارد شرکت ملی مس ا اخذ کردیم.

۲۱۵۰ میلیارد تومان حجم تعهداتی بود که پذیرفتیم. در سال گذشته ۸.۷۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی در بازار سرمایه انجام شد که بالغ بر ۱۵درصد با مشارکت تکیمیا بود.

۳۳۸ میلیارد تومان سود سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها پیش‌بینی شده است.

صندوق اونیکس به ۳.۵ همت رسیده است. ۳۲درصد بازدهی موثر سالانه این صندوق بوده است. با کمک این صندوق، اوراق جدیدی منتشر خواهد شد.

صندوق سرمایه‌گذاری بخشی  آذرین می‌تواند در حوزه فلزات اساسی سرمایه‌گذاری کند. ارزش این صندوق به دو همت نزدیک شده و رتبه اول را در میان صندوق‌های بخشی فلزات اساسی دارد.

صندوق مس با حمایت فملی با حجم خوب منابع و اردر مواجه بوده و اقبال خوبی به این صندوق شده است.

مجوز صندوق سهامی را اخذ کردیم و با هماهنگی سهامدار عمده، تاریخ پذیره‌نویسی اعلام خواهد شد. مدیریت می‌کنیم که در زمان مناسبی این اتفاق رخ دهد.

صندوق علامه طباطبایی که نیکوکاری است، در آینده نزدیک پذیره‌نویسی می‌شود.

۱۳ میلیارد تومان درآمد صندوق‌های ما بوده است. رشد ۷۰۰درصدی در درآمدهای عملیاتی به دست آمده‌ است. ۲۲ میلیارد تومان درآمد حاصل از مدیریت صندوق‌ها به دست آمده است.

امسال فعالیت‌ها در حوزه سبدگردانی را توسعه می‌دهیم.

افزایش تأمین مالی از طریق انتشار اوراق با درآمد ثابت، تأمین مالی پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی مرتبط با فملی، راه‌اندازی صندوق کالایی کاتد مس، راه‌اندازی صندوق بازنشستگی تکمیلی، شناسایی تجدید ساختار مالی، عرضه اولیه و پذیرش شرکت‌های واجد شرایط زیرمجموعه‌های فملی در بورس و فرابورس از مهم‌ترین برنامه‌های آتی شرکت هستند.

انتشاراوراق سلف، انتشار اوراق مرابحه ارزی، انتقال نماد به بازارهای بالاتر، پیگیری تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری طلا، تنظیم IPS صندوق آذرین و.. را در سال 1403 اجرا خواهیم کرد.

۵۹۳ میلیارد تومان درآمد عملیاتی برای تأمین سرمایه کیمیا هدف‌گذاری شده بود. این در حالی است که تا پایان سال، ۷۳۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی محقق شده که حاکی از رشد ۱۲۳درصدی هدف تعیین شده است.

برای سال ۱۴۰۲، سود عملیاتی پیش‌بینی شده کیمیا ۵۴۶ میلیارد تومان بود که به ۶۸۳ میلیارد تومان رسید. این میزان در مقایسه با سود عملیاتی بودجه شده، رشد ۲۴درصدی را نشان می‌دهد.

سود خالص ۶۵۱ میلیارد تومانی شرکت در مقایسه با سود ۵۲۳ میلیارد تومانی بودجه شده، رشد ۲۴درصدی داشته است. برای هر سهم، سود ۳۲۶ ریالی محقق شد. این در حالی است که برای هر سهم، سود ۲۶۲ ریالی پیش‌بینی شده بود که حاکی از رشد ۲۵درصدی است.

درآمد ۷۳۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با درآمد ۹۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱، رشد ۷۰۰درصدی را ثبت کرد.

سود خالص ۶۵۱ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سود ۸۴ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ حاکی از رشد ۶۷۳درصدی است.

دارایی تحت مدیریت صندوق‌های تأمین سرمایه کیمیا به زودی از 10 همت عبور می‌کند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارایی تحت مدیریت صندوق‌ها، اکنون بالغ بر ۸ همت است.

وظیفه صندوق بازارگردانی در ایجاد نقدشوندگی سهام شرکت بزرگ ملی صنایع مس ایران (فملی) لحظه‌ای متوقف نشد و همچنین صندوق‌های اونیکس و آذرین در شرایط نه چندان مطلوب بازار سرمایه، تکانه‌های شدیدی را تجربه نکردند و از حیث نقدشوندگی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند.

تکیمیا از زمان پذیره‌نویسی تا امروز بازدهی ۱۱۹درصدی ثبت کرد و یکی از نقدشونده‌ترین سهام بازار پایه فرابورس ایران محسوب می‌شود.

امسال مجمع فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه برگزار خواهد شد. مجمع تکلیف کرد که ظرف سه ماه مجمع برگزار شود.

در ادامه مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه کیمیا با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۲۵۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

مطالب مشابه

سیاست‌های تولیدی «ساوه» بررسی شد

  • مجامع
  • 5 ساعت پیش
آزاد

لغو معافیت‌های مالیاتی در «دشیمی»

  • مجامع
  • 5 ساعت پیش
آزاد

کمبود نقدینگی گریبان «دسبحان» و داروسازان را گرفت

  • مجامع
  • 6 ساعت پیش
آزاد

«وامید» چه برنامه‌هایی برای سال جاری در دستور کار دارد؟

  • مجامع
  • 6 ساعت پیش
آزاد

تلاش‌ «بکهنوج» برای تسویه وام ارزی

  • مجامع
  • یک روز پیش
آزاد

تمرکز «سپیدار» بر عرضه محصولات نرم‌افزاری

  • مجامع
  • 4 روز پیش
VIP

دیدگاه کاربران