وقایع‌نگاری از بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه/ بورسی‌ها بی‌رمق ادامه می‌دهند

در هفته سوم اردیبهشت ماه، شاهد معاملات کم‌رمق بورس اوراق بهادار بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد روزانه با 9درصد کاهش نسبت به هفته قبل از 3.9 همت به 3.55 همت تقلیل پیدا کرد.

به گزارش آوای آگاه؛ در هفته سوم اردیبهشت ماه، شاهد معاملات کم‌رمق بورس اوراق بهادار بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد روزانه با 9درصد کاهش نسبت به هفته قبل از 3.9 همت به 3.55 همت تقلیل پیدا کرد و بدین ترتیب، روند کاهشی ارزش معاملات خرد برای دومین هفته متوالی ادامه یافت. شاخص کل نیز در هفته جاری کاهشی شد، اما شدت ریزش آن کمتر از هفته قبل بود. نماگر بورس 4 دهم درصد عقب نشست، اما شاخص هم‌وزن به مدد اقبال به برخی از سهم‌های کوچک 6 دهم درصد بالا رفت.

طی هفته جاری، حدود 80درصد از صنایع و 65درصد از نمادها با بازدهی منفی مواجه شدند. از بین صنایع، محصولات چرمی با 13درصد، کانی غیرفلزی با 12.6درصد و مخابرات با 12.1درصد و از میان نمادها، ناما با 13.7درصد، واعتبار با 11.2درصد، پارسیان 10.9درصد، ثفارس 10.8درصد، کگاز 10.7درصد و غبهار 10.3درصد صدرنشین افت بها بودند.

صنایع.png

صنعت محصولات کامپیوتری الکترونیکی و نوری با 21.1درصد، فعالیت‌های هنری سرگرمی و خلاقانه با 16.1درصد و فلزات اساسی با 11.4درصد بیشترین رشد ارزش بازار را ثبت کردند از بین نمادها نیز عمده‌ترین بازدهی‌های مثبت به کشرق با 30درصد، وتوس 19درصد، ثامان 18درصد، وآوا، ومشان و غگلپا هر یک با 12درصد تعلق داشت.

Untitled.png

دلار هم با نوسانات اندکی در محدوده 61 تا 60هزار تومان جابه‌جا شد.

یکشنبه؛ برگشت دلار به کانال 60 تومان

بازار روند متعادل و بی‌رمقی داشت. شاخص کل در نهایت بیش از 5هزار واحد افت را ثبت کرد و در ارتفاع 2 میلیون و  259هزار واحد ایستاد. ارزش معاملات خرد به 3.7 همت رسید و 154 میلیارد تومان از مالکیت بازار به سمت حقوقی‌ها چرخید. وتوس و توسن صدرنشین خریدهای حقیقی بودند و حقوقی‌ها عمدتاً از اهرم و شستا حمایت کردند.

تسنیم نوشت: با توجه به افزایش مصرف بنزین، حدود ۲.۷ میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده که در سال جاری بخشی از ظرفیت خود را به حوزه تولید بنزین اختصاص دهند.

معاملات دلار از حدود 61200 تومان آغاز شد و در ادامه با افت کمی به حدود 60600 تومان رسید.

دوشنبه؛ افت 20هزار واحدی نماگر بورس

بازار بورس یک روز فرسایشی دیگر را پشت سر گذاشت و شاخص کل بیش از 20هزار واحد افت کرد و به حدود 2 میلیون و 239هزار واحد برگشت. ارزش معاملات خرد به 3.4 همت کاهش داشت و جریان نقدینگی بازار به مبلغ 365 میلیارد تومان به سمت حقوقی‌ها تغییر کرد. حقیقی‌ها بیش از همه کاذر و وتوس خریداری کردند و نمادهای خودرو و سیمانو صدرنشین حمایت‌های سهامداران عمده بودند.

مهدوی ابهری با بیان اینکه ۲۵ الی ۳۰درصد ظرفیت تولید متانول کشور برای حل مسئله ناترازی بنزین اختصاص داده خواهد شد، گفت: یک تخفیف ۳۰درصدی خوراک به پتروشیمی‌های تولیدکننده بنزین اختصاص می‌یابد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ظهر امروز در رأس هیاتی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای و مذاکرات با مقامات عالی هسته‌ای و سیاسی کشور وارد تهران شد. وی گفت: در تهران برای دیدارهای سطح بالا هستم. مجموعه‌ای از اقدامات عملی را برای احیای بیانیه مشترک پیشنهاد دادم.

یک منبع در حماس به العربیه اعلام کرد که ما با سندی موافقت کردیم که شامل آتش بس دائمی و رفع کامل محاصره است.

نرخ دلار از 60800 تا 61200 در نوسان بود.

سه‌شنبه؛ ادامه رایزنی‌های آژانس اتمی با ایران

امروز هم بازار متعادل و منفی بود. تنها برخی از نمادهای کوچک خوش اقبال بودند. شاخص کل 7.600 واحد دیگر به عقب رفت و در سطح 2 میلیون و 231هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات خرد با رشد اندکی نسبت به دیروز به حدود 3.5 همت رسید. 142 میلیارد تومان از مالکیت بازار از سمت حقیقی‌ها به سوی حقوقی‌ها جابه‌جا شد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک نشست خبری در وین تأیید کرد که رایزنی‌ها با ایران برای رسیدن به توافق با این کشور ادامه دارد.

بهای دلار تا میانه کانال 61هزار تومان پیش رفت.

چهارشنبه؛ ادامه روزهای خسته‌کننده بورس

پایانی‌ترین روز از هفته معاملاتی جاری همچنان فرسایشی و بی‌رمق ادامه یافت. شاخص کل 12هزار واحد دیگر عقب‌نشینی کرد و به سطح 2 میلیون و 219هزار واحد برگشت. ارزش معاملات خرد به 3.6 همت رسید و 40 میلیارد تومان از مالکیت بازار از حقیقی به حقوقی تغییر کرد. حقیقی‌ها عمدتاً مبینح و اهرم خریدند و به حقوقی‌ها بیش از همه فکمند و کیسون فروختند.

معاون خصوصی‌سازی گفت: امسال 10 شرکت دولتی از طریق بازار سرمایه واگذار می‌شود. پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس، هواپیمایی کیش، مجتمع صنعتی اسفراین،‌ فولاد اسفراین و آلومینای جاجرم در دستور واگذاری قرار دارد.

دلار در مرز 61هزار تومان معامله شد.

مطالب مشابه

ناقوس هشدار!

  • گزارش روز
  • 9 ساعت پیش
عادی

سر بداران اوراق

  • گزارش روز
  • یک روز پیش
عادی

آیا قیمت مس به 15000 دلار می‌رسد؟

  • گزارش روز
  • 4 روز پیش
آزاد

وقایع‌نگاری از بازار در هفته چهارم اردیبهشت ماه/ ریزش 2.5درصدی بورس

  • گزارش روز
  • 4 روز پیش
آزاد

آتش بس ساعتی

  • گزارش روز
  • 5 روز پیش
عادی

دیدگاه کاربران