راه‌اندازی واحد نورد وایر «فولاژ» تا پایان سال آینده

به همت شرکت هلدینگ بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر، بازدیدی از شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت توسط اصحاب رسانه صورت گرفت.

به گزارش آوای آگاه؛ به همت شرکت هلدینگ بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر، بازدیدی از شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت توسط اصحاب رسانه صورت گرفت. مهم‌ترین نکات مطرح شده طی این بازدید به شرح زیر است:

این شرکت در راستای توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی در پروژه‌های احداث سه کارخانه مگامدول احیای مستقیم با ظرفیت پنج و نیم میلیون تن در سال در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر سهامدار است.

گندله مورد نیاز فغدیر از واحد گندله‌سازی اردکان تأمین می‌شود.

هزینه پروژه افزایش ظرفیت فغدیر 20 میلیون دلار بود که به اتمام رسید و در حال حاضر، ظرفیت فغدیر را به 1.2 میلیون تن رسانده است.

انتظار می‌رود با تکمیل افزایش ظرفیت فغدیر، مصرف انرژی روند کاهشی به خود بگیرد؛ زیرا هر چه تولید افزایش یابد، هدررفت انرژی افت می‌کند. مصرف عمده انرژی آهن اسفنجی، گاز است.

فغدیر در تابستان سال 1402 قطعی برق نداشت. زیرا با یکی از نیروگاه‌های کوچک استان قراردادی منعقد کرده بود.

به گفته مدیران کارخانه، فغدیر از سال گذشته آب مصرفی خود را از خط انتقال خلیج فارس تأمین می‌کند که هزینه آن مترمکعبی 150هزار تومان است.

به ازای هر تن آهن اسفنجی 0.7 مترمکعب آب مصرف می‌شود.

صادرات سال گذشته 50هزار تن آهن ‌اسفنجی بود، اما امسال همه آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه شد.

این پروژه در حال انجام فونداسیون کوره است. پیشرفت سیویل کوره 80درصد بوده و کلیه تجهیزات ساخت ایتالیا است. ظرفیت این خط 250هزار تن در سال خواهد بود. هزینه تجهیزات 30 میلیون یورو است و تا اسفندماه سال 1403 راه‌اندازی خواهد شد.

نورد وایر در ماشین‌سازی و لاستیکسازی کاربرد دارد.

فولاژ، احداث یک واحد فولادسازی در فاز اول که شامل کوره قوس الکتریکی، کوره پاتیلی، ماشین ریخته‌گری و تأسیسات جانبی است را در مجاورت کارخانه موجود و در زمینی به مساحت 300 هکتار به نام طرح فولاد یزد 1 به مرحله اجرا درآورده است.

این طرح به‌منظور تولید سالیانه 700هزار تن شمش آلیاژی به همراه تأسیسات جانبی تعریف و سازماندهی شده است.

بالغ بر 720هزار تن حجم تولید سالانه یزد 1 است. از مهرماه، یزد 1 راه‌اندازی شده و با ظرفیت 350هزار تن کار می‌کند و تا سال آینده احتمالاً به ظرفیت اسمی خود برسد.

در واحد نورد سنگین فولاد آلیاژی نیز، دو نوع ورودی وجود دارد؛ بلوم و بیلت. این واحد سالانه حدود 240هزار تن انواع محصولات را تولید می‌کند.

واحد فولادسازی یک نیز در سال بالغ بر 600هزار تن تولید دارد. در این واحد 440 گرید از انواع فولادهای آلیاژی در حال تولید است که در انواع صنایع از جمله خودروسازی کاربرد دارد.

لازم به ذکر است که محصولات این شرکت در صنایع هوافضا، نفت، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، ابزارسازی، صنایع خودروسازی و صنایع ویژه کاربرد وسیع دارد. همچنین طرح توسعه یزد 1 یعنی شرکت توسعه فولاد آلیاژی ایرانیان با هدف افزایش ظرفیت تولید به یک میلیون و 200هزار تن در سال، انواع فولادهای مهندسی و آلیاژی تولید می‌کند. یک کارخانه تولید انواع مفتول آلیاژی با ظرفیت سالیانه 500هزار تن نیز در دست احداث است.

مطالب مشابه

پیشرفت پروژه‌های ریلی در «ذوب»

  • اخبار شرکت ها
  • 17 ساعت پیش
آزاد

ورود هلدینگ غدیر به حوزه طلا و مس آفریقا

  • اخبار شرکت ها
  • 17 ساعت پیش
آزاد

ورود اولین سری ماشین‌آلات جدید به معدن مس جانجا

  • اخبار شرکت ها
  • 2 روز پیش
آزاد

افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان توسط «ومعادن»

  • اخبار شرکت ها
  • 9 روز پیش
آزاد

برآورد سود «ثامید» در سال 1403

  • اخبار شرکت ها
  • 12 روز پیش
آزاد

واگذاری ۲۸هزار میلیارد ریالی بنگاه‌ها و دارایی‌های هلدینگ پویا

  • اخبار شرکت ها
  • 13 روز پیش
آزاد

دیدگاه کاربران