تقسیم سود 429 تومانی در مجمع «دتوزیع»

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توزيع داروپخش با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها به منظور تصویب صورت‌های مالی دوره منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ برگزار شد.

به گزارش آوای آگاه؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توزيع داروپخش با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها به منظور تصویب صورت‌های مالی دوره منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ برگزار شد.

طبق گزارش هیئت مدیره، درآمد عملیاتی شرکت ۱۴.۶۰۵ میلیارد تومان بوده و ۶۲درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است. از لحاظ مبلغ فروش در سال ۱۴۰۱، شرکت دتوزیع در صدر شرکت‌های دارویی قرار دارد.

شرکت‌های دارویی در حال حاضر ۱۰درصد از GDP کشور را تامین می‌کنند.

در زمینه تاخیر وصول مطالبات دولتی، شرکت سعی دارد سهم فروش خود به بخش دولتی را کاهش دهد تا مدیریت نقدینگی بهتری ایجاد شود و در این راستا از ۴۱درصد به ۳۲درصد کاهش داده است.

حاشیه سود ناخالص شرکت از سال ۹۲ که ۸درصد بوده به ۱۲.۶درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده و روند رو به رشدی داشته است. سود خالص نیز از محدوده ۲درصد در سال ۱۳۹۵ به ۵.۵درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

سهم بازار شرکت نسبت به فروش کل شرکت‌های دارویی در حال حاضر ۱۴.۲درصد است.

خرید ۲۰ دستگاه ناوگان توزیع ایسوزو در سال ۱۴۰۱ به موجب بهبود هزینه‌های حمل صورت گرفت.

پروژه طرح تغییر مرکز استیجاری اردبیل به مرکز خرید با توجه به ارزنده بودن زمین در حال انجام است.

راه‌اندازی فروشگاه برخط و پایش بهتر کالا با فناوری هندلند صورت گرفت. کنترل برچسب اصالت کالا نیز با همین فناوری انجام شد.

پرونده ملک ناهید شرقی پس از هشت سال مختومه و تمامی حق و حقوق شرکت گرفته شد و آپارتمان‌ها به شرکت تعلق گرفت. در ارتباط با زمین قم و تهران، اقدامات حقوقی لازم جهت تعیین و تکلیف اسناد مالکیت آنها در جریان است.

برنامه‌های آتی شرکت: حفظ و ارتقا سیستم مدیریت کیفیت، توسعه BI برای فرآیندهای کلیدی کسب و کار، کاهش زمان توزیع به حداکثر ۲۴ ساعت، توسعه انبار مرکزی نوین توزیع داروپخش، طراحی و استقرار سیستم مدیریت عملکرد.

فروش فروردین ۸۷درصد نسبت به سال گذشته بهبود داشته است. در اردیبهشت هم ۸۱درصد رشد مبلغی فروش نسبت به سال گذشته ایجاد شده و نویدبخش سال بسیار خوبی برای شرکت است.

گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در مورد صورت‌های مالی شرکت ارائه و صورت‌های مالی به نحو مناسب تهیه و تنظیم شده است.

در پاسخ به سوال سهامداران در مورد پیش‌بینی مارکت کل صنعت دارو پاسخ داده شد که در سال ۱۴۰۱، این رقم ۱۰۳ همت بوده است و با احتمال افزایش نرخ‌ها پیش‌بینی می شود که برای سال ۱۴۰۲ به ۱۵۰ همت برسد و از لحاظ فروش، رشد مناسبی را در صنعت دارو شاهد باشیم.

در نهایت، سود تقسیمی به میزان ۴۲۹ تومان به ازای هر سهم تصویب شد.

مطالب مشابه

تقسیم سود ۱۵۰۰ ریالی در "سناوند"

  • مجامع
  • 2 روز پیش
آزاد

افزایش سرمایه 43درصدی «حکشتی» کلید خورد

  • مجامع
  • 5 روز پیش
آزاد

ورود «غپآذر» به صنعت دامپروری

  • مجامع
  • 6 روز پیش
آزاد

تقسیم سود 125 ریالی در مجمع «بایکا»

  • مجامع
  • 6 روز پیش
آزاد

مذاکرات اولیه «وملت» برای پذیرش شرکت پتروشیمی بافت در فرابورس

  • مجامع
  • 9 روز پیش
آزاد

دیدگاه کاربران