وقایع نگاری از بازار طی هفته اول اردیبهشت ماه/ رشد دسته جمعی ارزش صنایع و نمادها

در هفته نخست اردیبهشت ماه شاهد رشد قابل توجه 74 درصدی میانگین روزانه ارزش معاملات خرد به بالاتر از 5،5 همت بودیم. از ابتدای هفته جاری تا پایان روز چهارشنبه ارزش بازار 89 درصد از صنایع بالا رفت و 83 درصد از نمادها نیز رشد قیمت را تجربه کردند.

به گزارش آوای آگاه؛ در هفته نخست اردیبهشت ماه شاهد رشد قابل توجه 74 درصدی میانگین روزانه ارزش معاملات خرد به بالاتر از 5،5 همت بودیم. این رقم برای هفته پایانی فروردین ماه به 3،2 درصد رسیده بود. شاخص ها هم رشد چشمگیری داشتند. شاخص کل که هفته قبل بیش از 2 درصد افت داشت در هفته جاری 4،4 درصد بالا رفت. شاخص هموزن هم در حالی صعود 5،5 درصدی را ثبت کرده که طی هفته گذشته 3،7 درصد عقب نشینی کرده بود. از ابتدای هفته جاری تا پایان روز چهارشنبه ارزش بازار 89 درصد از صنایع بالا رفت. 83 درصد از نمادها نیز رشد قیمت را تجربه کردند.

از بین صنایع تنها فعالیتهای هنری، سرگرمی و خلاقانه، استخراج نفت گاز، سایر واسطه گریهای مالی، چاپ و چند رشته ای صنعتی با بازدهی منفی مواجه شدند و صنایع محصولات چرمی، هتل و رستوران و محصولات کامپیوتری صدرنشین کسب بازدهی مثبت بودند.

1.PNG
 

از بین نمادها سپیدار، فگستر، ثرود، واعتبار و وتوسم در به دست آوردن بازدهی مثبت و فزر، ولتجار، قشرین، آ س پ و تمحرکه در حصول بازدهی منفی در راس قرار گرفتند.

در هفته جاری بهای نمادهای بازار سرمایه از مثبت 33 درصد تا منفی حدود 12 درصد نوسان کرد که سپیدار در طرف مثبت و فزر در طرف منفی نام خود را به عنوان رتبه های برتر ثبت کردند.

2.png
 

شنبه؛ جهش قابل قبول شاخص

اولین روز از هفته جاری با برتری مطلق خریداران به فروشنده ها همراه بود. عمده نمادها رشد قابل توجه قیمت را تجربه کردند. شاخص کل 3،5 درصد بالا رفت و در ارتفاع 2 میلیون و 285 هزار واحد ایستاد. ارزش معاملات خرد به 6،7 همت رسید و بالغ بر یک همت سرمایه خرد جذب بازار شد. فولاد و فملی صدرنشینان خریدهای حقیقی از حقوقی شدند و حقوقی ها عمدتا از ثفارس و فزر حمایت کردند.

امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در نیویورک گفت در مورد لغو تحریم‌ها رایزنی کردیم.

قاضی زاده هاشمی اعلام کرد بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می‌شود.

نرخ دلار از 66ف350 به 65،150 تومان عقبگرد داشت.

یکشنبه؛ ادامه روند صعودی شاخص کل

امروز هم قدرت در دست خریداران بود اما نسبت به روز قبل از هیجان خریداران کاسته شده بود. شاخص کل بیش از 27 هزار واحد دیگر بالا رفت و به سطح 2 میلیون و 312 هزار واحد رسید. ارزش معاملات خرد 6،2 همت شد و 267 میلیارد تومان پول خرد به بازار راه یافت. خبهمن و موج صدرنشین خریدهای حقیقی و خودرو و خساپا صدرنشین خریدهای حقوقی بودند.

سخنگوی صنعت برق گفت با جذب ۳۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه از محل مابه التفاوت قیمت‌های تکلیفی و تمام شده برق، مطالبات شرکت‌های تولید برق، پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات تسویه شد.

روزنامه شرق نوشت نماینده ایران در سازمان ملل مذاکراتی برای احیای برجام با طرف امریکایی داشته است.

یک منبع آگاه ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا به ایرنا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

شروع معاملات دلار از حدود 64،800 تومان بود اما در ادامه به بالای 65 هزار تومان رسید.

دوشنبه؛ یک خبر خوب برای بازار

در معاملات امروز نمادهای کوچکتر مورد اقبال بیشتری قرار داشتند. شاخص کل به رشد حدود 4 هزار واحدی رضایت داد و در ارتفاع 2 میلیون و 316 هزار پایی ایستاد. ارزش معاملات خرد به 5،1 همت کاهش یافت و حقیقی ها تنها 3 میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند. بیشترین خریدهای حقیقی را نمادهای کاما و واعتبار تشکیل دادند اما شبندر و کاریس در راس حمایت های حقوقی قرار گرفتند.

یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت آمریکا پیام‌های متعددی برای ایران ارسال کرد.

وزیر صمت اعلام کرد سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود. ضمنا تعیین قیمت پژو پارس با شورای رقابت است.

نرخ دلار روی مرز 65 هزار تومان حرکت کرد.

سه شنبه؛ کاهش 13 هزار واحدی نماگر بورس

امروز هم اقبال به نمادهای کوچک بازار ادامه داشت. شاخص کل 13 هزار واحد عقب رفت و در سطح 2 میلیون و 303 هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات خرد در محدوده 5،1 همت باقی ماند و جریان ورود پول خرد به بازار به 41 میلیارد تومان رسید. خاهن و خزامیا از سوی حقیقی ها و فملی و خودرو از طرف حقوقی ها بیشترین حمایت را تجربه کردند.

طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت از شرکت‌هایی که امروز دولت در آن سهام دارد ۲۰ شرکت وجود دارد که بالای ۵۰ درصد سهام آن در اختیار دولت است و مشمول واگذاری است.

با تصویب مجلس، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

بهای دلار حوالی 64،800 تا 65 هزار تومان داد و ستد شد و نوسانات اندکی داشت.

چهارشنبه؛ ورود پول خرد به بورس بیشتر شد

آخرین روز معاملاتی از هفته جاری با ایجاد تعادل در بازار همراه شد. شاخص کل فقط یک هزا رواحد رشد کرد و در محدوده 2 میلیون و 304 هزار واحد نشست. ارزش معاملات خرد به 4،7 همت کاهش داشت اما حجم جذب پول خرد توسط بازار به 130 میلیارد تومان رشد کرد. حگهر و فاراک از سوی حقیقی ها و اهرم و شستا از طرف حقوقی ها بیشترین اقبال را داشتند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت نظری درباره روش‌های ارتباط برقرار کردنمان با ایران نمی‌دهم، جز این که با ایران مذاکرات مستقیمی درباره برجام(توافق هسته‌ای) نداریم، نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند. امروز یک روز تاریخی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد.

رئیس سازمان صمت درباره افزایش قیمت لوازم خانگی اعلام کرد برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

مطالب مشابه

بی‌پول و امیدوار

  • گزارش روز
  • 4 ساعت پیش
عادی

جریان نقدینگی بازار در هفته دوم ادیبهشت ماه/ چرخش مالکیت بازار به سمت حقوقی‌ها

  • گزارش روز
  • 10 ساعت پیش
آزاد

وقایع‌نگاری از بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه/ کاهش ارزش عمده صنایع و نمادها

  • گزارش روز
  • 4 روز پیش
آزاد

برزخ بی‌خبری و بذر ناامیدی

  • گزارش روز
  • 5 روز پیش
عادی

 لامپ نیم‌سوز سایپا

  • گزارش روز
  • 6 روز پیش
عادی

افت قابل توجه ارزش دلاری بازار

  • گزارش روز
  • 6 روز پیش
آزاد

دیدگاه کاربران