وقایع‌نگاری از بازار طی هفته اول فروردین ماه/ آغاز قدرتمند بورس در سال نو

هفته اول فروردین ماه با رشد 9درصدی میانگین ارزش معاملات خرد همراه شد. در هر روز از هفته جاری به‌طور میانگین 5هزار میلیارد تومان معامله خرد در بازار انجام شد. کم‌ترین مقدار روزانه 4.6 همت و بیشترین 6 همت بود.

به گزارش آوای آگاه؛ هفته اول فروردین ماه با رشد 9درصدی میانگین ارزش معاملات خرد همراه شد. در هر روز از هفته جاری به‌طور میانگین 5هزار میلیارد تومان معامله خرد در بازار انجام شد. کم‌ترین مقدار روزانه 4.6 همت و بیشترین 6 همت بود.

شاخص‌ها پس از افت اندکی که در هفته پایانی اسفندماه تجربه کرده بودند، طی هفته جاری صعود پرقدرتی داشتند. شاخص کل با 3درصد افزایش از 2 میلیون و 195هزار واحد به 2 میلیون و 261هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن هم 3.8درصد بر ارتفاع خود افزود و از سطح 742هزار واحد به بالاتر از 770هزار واحد ارتقا یافت.

طی هفته جاری 80درصد از صنایع و 84درصد از نمادها بازدهی مثبت داشتند. صنایع سایر واسطه‌گری‌های مالی با 10درصد، منسوجات با 7.8درصد و چاپ با 5.9درصد و نمادهای زملارد، واعتبار، دامین، خفنر، ثفارس و نیان عمده‌ترین بازدهی‌های مثبت را کسب کردند.

IMG_20240327_153414_563.pngصنایع محصولات کامپیوتری با 2.7درصد، محصولات چرمی با 2.6درصد و فعالیت مهندسی با 1.1درصد متحمل بیشترین افت ارزش بازار شدند. از بین نمادها پارسیان، کومیت، تپولا، بتهران، معیار و وتعاون عمده‌ترین کاهش قیمت را ثبت کردند.

حداکثر نوسان قیمت‌ها در هفته‌ای که گذشت، مثبت 27.4 درصد و منفی 16.7درصد بود که به ترتیب در نمادهای زملارد و پارسیان اتفاق افتاد.

IMG_20240327_153403_817.pngدلار آزاد بین 60 تا 62هزار تومان در نوسان بود.

یکشنبه؛ صعود پرقدرت بورس

اولین روز معاملاتی از نخستین هفته فروردین ماه با رشد حداکثری قیمت در بیشتر نمادها و برتری کامل خریداران همراه بود. شاخص کل بیش از 41هزار واحد رشد کرد و به سطح 2 میلیون و 236هزار واحد رسید. ارزش معاملات خرد 4.7 همت بود و 425 میلیارد تومان نقدینگی خرد وارد بازار شد. اهرم و فولاد صدرنشین خریدهای حقیقی و وپارس و حفارس صدرنشین خریدهای حقوقی شدند.

نرخ تورم نقطه‌ای اسفندماه 32.3درصد اعلام شد.

ایسنا نوشت: بعد از منتفی شدن انتقال باشگاه پرسپولیس به سازمان تأمین اجتماعی، حالا قرار است ۵۱درصد سهام این باشگاه ۱۱ فروردین ماه به فروش برسد.

دلار آزاد حوالی 61800 تومان دست به دست شد.

دوشنبه؛ آتش‌بس در غزه 

امروز نیز دست برتر با خریداران و نمادهای سبزپوش بود، اما شدت عرضه‌ها نسبت به دیروز افزایش یافت. شاخص کل با 17هزار واحد افزایش تا محدوده 2 میلیون و 253هزار واحد بالا رفت. ارزش معاملات خرد به 6 همت رشد کرد و حجم ورود پول خرد به بازار 43 میلیارد تومان بود. حقیقی‌ها عمدتاً خودرو و کیسون خریدند و حقوقی‌ها جهش و بهین رو را در رأس حمایت‌های خود قرار دادند.

قطعنامه آتش‌بس فوری پایدار در غزه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

نرخ دلار تا 61230 تومان کاهش اندکی داشت.

سه‌شنبه؛ عقب نشینی 4هزار واحدی شاخص بورس

امروز، بازار پرعرضه‌تر از روزهای قبل بود. شاخص کل بیش از 4هزار واحد افت کرد و به سطح 2 میلیون و 249هزار واحد برگشت. ارزش معاملات خرد به 4.6 همت تقلیل یافت و 65 میلیارد تومان از مالکیت بازار از سمت حقیقی‌ها به سوی حقوقی‌ها جابه‌جا شد. چکاپا و رانفور در رأس خریدهای حقیقی قرار گرفتند و نمادهای کرومیت و خساپا صدرنشین خریدهای حقوقی بودند.

در ادامه روند کاهشی ملایم دلار در روز گذشته، بهای این ارز امروز به 60820 تومان رسید.

چهارشنبه؛ بهبود تقاضا و تعادل بیشتر

آخرین روز معاملاتی از هفته جاری با بهبود تقاضا و افزایش تعادل در معاملات همراه بود. شاخص کل حدود 12هزار واحد رشد داشت و به ارتفاع 2 میلیون و 261هزار واحد دست یافت. ارزش معاملات خرد با تغییر کمی نسبت به دیروز به حدود 4.7 همت رسید. حدود 193 میلیارد تومان پول از سوی حقیقی‌ها جذب بازار شد. عمده‌ترین خریدهای حقیقی را ذوب و وشهر تشکیل دادند و حقوقی‌ها عمدتاً از کرومیت و ثفارس حمایت کردند.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: هیئت دولت مصوب کرد درباره عوارض صادرات خام و نیمه‌خام مصوبه اسفندماه ۱۴۰۲ عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند.

بهای دلار به بالای 61180 تومان دست یافت.

مطالب مشابه

جریان نقدینگی بازار در هفته اول اردیبهشت ماه/ حمایت قوی حقیقی‌ها از بازار

  • گزارش روز
  • در 3 ساعت
آزاد

وقایع نگاری از بازار طی هفته اول اردیبهشت ماه/ رشد دسته جمعی ارزش صنایع و نمادها

  • گزارش روز
  • 3 روز پیش
آزاد

نیسان آبی افکت!

  • گزارش روز
  • 4 روز پیش
عادی

بررسی نوسانات بازار خودرو در هفته اخیر/ قیمت بیش از 80درصد از خودروها کاهشی شد

  • گزارش روز
  • 4 روز پیش
آزاد

چشم به دریچه اخبار

  • گزارش روز
  • 5 روز پیش
عادی

های و هوی تازه

  • گزارش روز
  • 6 روز پیش
عادی

دیدگاه کاربران