جریان نقدینگی بازار در هفته اول اردیبهشت ماه/ حمایت قوی حقیقی‌ها از بازار

پس از سه هفته متوالی که شاهد تغییر مالکیت بازار از سمت حقیقی‌ها به سوی حقیقی‌ها بودیم، سهامداران خرد در هفته اول اردیبهشت ماه بالغ بر 1.2 همت نقدینگی وارد بازار کردند.

به گزارش آوای آگاه؛ پس از سه هفته متوالی که شاهد تغییر مالکیت بازار از سمت حقیقی‌ها به سوی حقیقی‌ها بودیم، سهامداران خرد در هفته اول اردیبهشت ماه بالغ بر 1.2 همت نقدینگی وارد بازار کردند.

کل هفتگی (44).PNG

جاذبان نقدینگی حقیقی کدام صنایع و نمادها بودند؟

بخش عمده سرمایه‌های خرد بازار جذب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله شد؛ رقمی در حدود 1.6 همت. صنایع فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات، سرمایه‌گذاری‌ها، استخراج کانه‌های فلزی، محصولات شیمیایی، حمل و نقل و انبارداری، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، ساخت محصولات فلزی و فرآورده‌های نفتی در رتبه‌های بعدی جذب پول خرد قرار گرفتند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله که در هفته پایانی فروردین ماه 471 میلیارد تومان تغییر مالکیت به سمت حقوقی‌ها را تجربه کرده بودند، در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه بخش قابل توجهی از سرمایه‌های خرد بازار را جذب کردند.

صندوق (39).PNG

فلزات اساسی پس از سه هفته متوالی با اقبال حقیقی‌ها همراه شدند و 258 میلیارد تومان از سرمایه‌های خرد را به سمت خود کشیدند.

فلزات اساسی (26).PNG

سومین صنعت با عمده‌ترین ورود پول حقیقی صنعت خودرو و ساخت قطعات با رقمی بالغ بر 244 میلیارد تومان بود. این اتفاق پس از سه هفته پیاپی تغییر مالکیت به نفع حقوقی‌ها رخ داد.

خودرو (32).PNG

نمادهای افران، همای، آوند، عیار، اونیکس، خاهن، حگهر، اهرم، فولاد و موج در راس اقبال و ورود پول حقیقی‌ها نشستند.

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی

در صنایع بیمه، سیمان، انبوه‌سازی، محصولات غذایی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، لاستیک و پلاستیک، مخابرات، اوراق تأمین مالی، اطلاعات و ارتباطات و فعالیت‌های هنری و سرگرمی شاهد بیشترین جابه‌جایی مالکیت حقیقی به حقوقی بودیم.

صنعت (57).PNG

صنعت بیمه برای سومین هفته پی‌درپی با جابه‌جایی نقدینگی به سمت حقوقی‌ها مواجه بود. البته شدت این جابه‌جایی تقریباً به یک سوم هفته گذشته تقلیل پیدا کرد و از 97.6 میلیارد تومان به 35.5 میلیارد تومان رسید.

بیمه (6).PNG

سیمانی‌ها نیز برای سومین هفته متوالی با حمایت خوب حقوقی‌ها همراه شدند و مبلغ 31 میلیارد تومان از مالکیت آن‌ها به نفع حقوقی‌ها چرخید. شدت این تغییرات یک چهارم هفته قبل بود.

سیمان (2).PNG

صنعت انبوه‌سازی با افت 75درصدی نسبت به هفته پایانی فروردین ماه به رتبه سوم بیشترین جابه‌جایی نقدینگی از حقیقی به حقوقی دست یافت. ساختمانی‌ها 11 هفته پی‌درپی است که از سوی حقیقی‌ها اقبالی ندارند و مالکیت آن‌ها به سمت حقوقی‌ها تغییر می‌کند.

انبوه سازی (11).PNG

نمادهای کارا، داریک، گوهر، ثفارس، شستا، شبندر، پاداش، مانی، رایکا و نهال صدرنشین جابه‌جایی نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به سمت حقوقی‌ها شدند.

نماد (57).PNG

مطالب مشابه

ریزش یک تا 365 میلیون تومانی قیمت خودروها در یک هفته اخیر

  • گزارش روز
  • 20 ساعت پیش
آزاد

تلخ‌کامی یک‌ساله!

  • گزارش روز
  • 2 روز پیش
عادی

بی‌پول و امیدوار

  • گزارش روز
  • 3 روز پیش
عادی

جریان نقدینگی بازار در هفته دوم ادیبهشت ماه/ چرخش مالکیت بازار به سمت حقوقی‌ها

  • گزارش روز
  • 3 روز پیش
آزاد

وقایع‌نگاری از بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه/ کاهش ارزش عمده صنایع و نمادها

  • گزارش روز
  • 7 روز پیش
آزاد

برزخ بی‌خبری و بذر ناامیدی

  • گزارش روز
  • 8 روز پیش
عادی

دیدگاه کاربران