مروری بر آخرین تحرکات هلدینگ های منتخب

در این گزارش به وضعیت ۱۶ هلدینگ بازار سرمایه پرداخته می‌شود و آخرین تحرکات 5 هلدینگ منتخب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش آوای آگاه؛ در این گزارش به وضعیت ۱۶ هلدینگ بازار سرمایه پرداخته می‌شود و آخرین تحرکات 5 هلدینگ منتخب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

nav02-10-13

ومعادن

این هلدینگ در رتبه نخست کمترین P/NAV ها قرار دارد. بیشترین سرمایه گذاری این هلدینگ در بخش استخراج کانه‌های فلزی و پس از آن در بخش فلزات اساسی است. این شرکت در آذر ماه 589 میلیارد تومان از سهام خود را به فروش رسانده است که عمده آن مربوط به سنگ آهن گوهر زمین با مبلغ 254 میلیارد تومان و فولاد امیرکبیر کاشان با مبلغ 129 میلیارد تومان بوده است سود حاصل از این واگذاری 141 میلیارد تومان بوده است که 128 میلیارد تومان از آن متعلق به شرکت فولاد امیر کبیر کاشان می باشد. همچنین شرکت در این ماه سود سرمایه گذاری نداشته است. با توجه به قیمت جاری سهم P/NAV شرکت با بخش غیر بورسی 58% و بدون بخش غیر بورسی 59% می‌باشد.

وکبهمن

وکبهمن در رتبه دوم کمترین P/NAV ها قرار دارد. بیشترین سرمایه گذاری این شرکت در صنایعی همچون فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و بیمه و صندوق بازنشستگی می باشد. تحرکات این شرکت در آذر ماه در بخش فروش سهام، 56.5 میلیارد فروش عمدتا مربوط به شرکت‌های افرانماد پایدار، گروه دارویی سبحان و ثبات ویستا می‌باشد، سود حاصل از این واگذاری 13.5 میلیارد تومان بوده است که 9 میلیارد از آن مربوط به فروش گروه دارویی سبحان می‌باشد. همچنین شرکت در این ماه 3.4 میلیارد تومان درآمد سود سهام داشته که عمدتا مربوط به تامین سرمایه دماوند بوده است با توجه به قیمت جاری سهم P/NAV شرکت با بخش غیر بورسی 58% و بدون بخش غیر بورسی نیز 58% می‌باشد.

پترول

پترول در رتبه سوم کمترین P/NAV ها قرار دارد. این هلدینگ در صنایع محصولات شیمیایی بیشترین سرمایه‌گذاری را دارد. و در آذر ماه 195 میلیارد تومان فروش از سهام شرکت پتروشیمی زاگرس داشته است که سود این واگذاری 177 میلیارد تومان بوده و همچنین درآمد سود سهامی در این ماه کسب نکرده است با توجه به قیمت جاری سهم P/NAV شرکت با بخش غیر بورسی 58% و بدون بخش غیر بورسی نیز 64% می‌باشد.

وصندوق

بیشترین سرمایه‌گذاری این هلدینگ در صنعت‌های محصولات شیمیایی، و فلزات اساسی است. این هلدینگ در آذر ماه مجموعا 691 میلیارد تومان فروش از شرکت پشم شیشه ایران داشته که سودی از این محل کسب نکرده است همچنین درآمد سود سهام در این ماه 62.2 میلیارد تومان بوده که عمدتا مربوط به شرکت پالایشی یکم با مبلغ 53.7 میلیارد تومان می باشد. با توجه به قیمت جاری سهم P/NAV شرکت با بخش غیر بورسی 59% و بدون بخش غیربورسی 81% می‌باشد.

صبا

گروه مالی صبا تامین با رتبه پنجم در بخش محصولا شیمیایی و فلزات اساسی بیشترین سرمایه‌گذاری را دارد در آذر ماه این هلدینگ 95.1 میلیارد تومان از سهام خود را به فروش رسانده است که بیشترین آن مربوط به سرمایه‌گذاری صدر تامین با مبلغ 42.7 میلیارد تومان و بخشی فلزات کیمیا با مبلغ 32.3 میلیارد تومان می‌باشد. سود حاصل از این واگذاری 38.7 میلیارد تومان بوده است که عمده آن مربوط بع سرمایه‌گذاری صدر تامین با مبلغ 37.6 میلیارد تومان می‌باشد همچنین شرکت در این ماه درآمدی از محل سود سهام نداشته است با توجه به قیمت جاری سهم P/NAV شرکت با بخش غیر بورسی 63% و بدون بخش غیربورسی نیز 63% می‌باشد.

مطالب مشابه

بررسی تحرکات چند هلدینگ بازار سرمایه

  • خالص ارزش دارایی
  • 19 روز پیش
آزاد

مروری بر وضعیت هلدینگ‌های بازار سرمایه در اسفندماه

  • خالص ارزش دارایی
  • 2 ماه پیش
آزاد

برخورداری «ومعادن» از کم‌ترین P/NAV در بین 16 هلدینگ بازار سرمایه

  • خالص ارزش دارایی
  • 3 ماه پیش
آزاد

مروری بر آخرین تحرکات چند هلدینگ بورسی

  • خالص ارزش دارایی
  • 5 ماه پیش
آزاد

بررسی آخرین تحرکات چند هلدینگ بورسی

  • خالص ارزش دارایی
  • 6 ماه پیش
VIP

دیدگاه کاربران