بررسی تحرکات چند هلدینگ بازار سرمایه

در این گزارش به وضعیت ۱۶ هلدینگ بازار سرمایه پرداخته می‌شود و آخرین تحرکات ۵ هلدینگ منتخب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش آوای آگاه؛ در این گزارش به وضعیت ۱۶ هلدینگ بازار سرمایه پرداخته می‌شود و آخرین تحرکات ۵ هلدینگ منتخب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

Untitled.png

پترول در رتبه اول کم‌ترین P/NAVها قرار دارد. بیشترین سرمایه‌گذاری این شرکت در صنایعی همچون مواد و محصولات شیمیایی با ۹ شرکت و محصولات شیمیایی با 15 شرکت است. شرکت در اسفندماه 178 میلیارد از سهام بورس اوراق بهادار تهران خود را به فروش رسانده که سود این واگذاری 172 میلیارد تومان است. بیشتر این فروش از محل سهام شرکت پتروشیمی شیراز با مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان و پس از آن مربوط به پترو پرک پویا با مبلغ ۴۱.۲ میلیارد تومان است. شرکت در این ماه درآمد سهام خاصی شناسایی نکرده است. با توجه به قیمت جاری سهم، P/NAV شرکت با بخش غیر بورسی 40درصد و با بخش بورسی 62درصد است.

وکبهمن

این هلدینگ در رتبه سوم کم‌ترین P/NAVها قرار دارد. بیشترین سرمایه‌گذاری این هلدینگ در بخش فلزات اساسی و حدود 40درصد است. شرکت در اسفندماه 87.2 میلیارد تومان از سهام خود را به فروش رسانده که سود این واگذاری 68.6 میلیارد تومان است. بیشترین سود متعلق به شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با مبلغ ۴۰.۴ میلیارد تومان و پس از آن مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان با مبلغ ۱۳.۵ میلیارد تومان است. شرکت در این ماه ۷.۷ میلیارد تومان سود سهام دریافت کرده که ۶.۶ میلیارد تومان از آن مربوط به صنایع شیمیایی ایران است. با توجه به قیمت جاری سهم، P/NAV شرکت با بخش غیربورسی 53درصد و با بخش بورسی نیز 53درصد است.

وصندوق

بیشترین سرمایه‌گذاری این هلدینگ در صنایع محصولات شیمیایی، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و فلزات اساسی است. این هلدینگ در اسفندماه 51.4 میلیارد تومان از سهام خود را واگذار کرده که زیان این واگذاری ۱.۵ میلیارد تومان بوده و مربوط به سرمایه‌گذاری صدر تأمین است. همچنین درآمد حاصل از سهام در اسفندماه ۱۰.۱ میلیارد تومان بوده که اکثر آن مربوط به سرمایه‌گذاری سپه است. با توجه به قیمت جاری سهم، P/NAV شرکت با بخش غیربورسی ۵۹درصد و با بخش بورسی 60درصد است.

ومعادن

ومعادن در رتبه چهارم P/NAVها قرار دارد و این هلدینگ بیشتر در زمینه‌ استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی سرمایه‌گذاری کرده است. در اسفندماه ۷۳.۷ میلیارد تومان از سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات را واگذار کرده که سود و زیان خاصی از این محل نداشته است. همچنین ۲.۳ میلیارد تومان درآمد سهام در این ماه از سایر شرکت‌های پذیرفته شده در بورس کسب کرده است. با توجه به قیمت جاری سهم، P/NAV شرکت با بخش غیربورسی ۴۹درصد و با بخش بورسی 50درصد است.

صبا

بیشترین سرمایه‌گذاری صنعت در بخش استخراج کانه‌های فلزی و محصولات شیمیایی است. گروه مالی صبا تأمین در اسفندماه تحرک خاصی نداشته است. با توجه به قیمت جاری سهم، P/NAV شرکت با بخش غیربورسی 60درصد و با بخش بورسی 60درصد است.

مطالب مشابه

مروری بر وضعیت هلدینگ‌های بازار سرمایه در اسفندماه

  • خالص ارزش دارایی
  • 2 ماه پیش
آزاد

برخورداری «ومعادن» از کم‌ترین P/NAV در بین 16 هلدینگ بازار سرمایه

  • خالص ارزش دارایی
  • 4 ماه پیش
آزاد

مروری بر آخرین تحرکات هلدینگ های منتخب

  • خالص ارزش دارایی
  • 4 ماه پیش
آزاد

مروری بر آخرین تحرکات چند هلدینگ بورسی

  • خالص ارزش دارایی
  • 5 ماه پیش
آزاد

بررسی آخرین تحرکات چند هلدینگ بورسی

  • خالص ارزش دارایی
  • 6 ماه پیش
VIP

دیدگاه کاربران