برخورداری «ومعادن» از کم‌ترین P/NAV در بین 16 هلدینگ بازار سرمایه

در این گزارش به وضعیت ۱۶ هلدینگ بازار سرمایه پرداخته می‌شود و آخرین تحرکات ۵ هلدینگ منتخب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش آوای آگاه؛ در این گزارش به وضعیت ۱۶ هلدینگ بازار سرمایه پرداخته می‌شود و آخرین تحرکات ۵ هلدینگ منتخب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وکبهمن

وکبهمن در رتبه دوم کم‌ترین P/NAVها قرار دارد. بیشترین سرمایه‌گذاری این شرکت در صنایعی همچون فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و بیمه و صندوق بازنشستگی است. تحرکات این شرکت در آذرماه در بخش فروش سهام، ۵۶.۵ میلیارد فروش و عمدتاً مربوط به شرکت‌های افرانماد پایدار، گروه دارویی سبحان و ثبات ویستا است. سود حاصل از این واگذاری ۱۳.۵ میلیارد تومان بوده که ۹ میلیارد آن مربوط به فروش گروه دارویی سبحان است. همچنین شرکت در این ماه ۳.۴ میلیارد تومان درآمد سود سهام داشته که عمدتاً مربوط به تأمین سرمایه دماوند بوده است. با توجه به قیمت جاری سهم، P/NAV شرکت با بخش غیربورسی ۵۵درصد و بدون بخش غیربورسی نیز ۵۵درصد است.

ومعادن

این هلدینگ در رتبه نخست کم‌ترین P/NAVها قرار دارد. بیشترین سرمایه‌گذاری این هلدینگ در بخش استخراج کانه‌های فلزی و پس از آن در بخش فلزات اساسی است. این شرکت در آذرماه ۵۸۹ میلیارد تومان از سهام خود را به فروش رسانده که عمده آن مربوط به سنگ‌آهن گوهر زمین با مبلغ ۲۵۴ میلیارد تومان و فولاد امیرکبیر کاشان با مبلغ ۱۲۹ میلیارد تومان بوده است. سود حاصل از این واگذاری ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که ۱۲۸ میلیارد تومان از آن متعلق به شرکت فولاد امیر کبیر کاشان است. همچنین شرکت در این ماه سود سرمایه‌گذاری نداشته است. با توجه به قیمت جاری سهم، P/NAV شرکت با بخش غیربورسی ۵۸درصد و بدون بخش غیربورسی هم ۵۸درصد است.

وصندوق

بیشترین سرمایه‌گذاری این هلدینگ در صنایع محصولات شیمیایی و فلزات اساسی است. این هلدینگ در آذرماه ۶۹۱ میلیارد تومان فروش از شرکت پشم شیشه ایران داشته که سودی از این محل کسب نکرده است. همچنین درآمد سود سهام در این ماه ۶۲.۲ میلیارد تومان بوده که عمدتاً مربوط به شرکت پالایشی یکم با مبلغ ۵۳.۷ میلیارد تومان است. با توجه به قیمت جاری سهم، P/NAV شرکت با بخش غیربورسی ۵۹درصد و بدون بخش غیربورسی ۸۱درصد است.

پترول

پترول در رتبه سوم کم‌ترین P/NAVها قرار دارد. این هلدینگ در صنایع محصولات شیمیایی بیشترین سرمایه‌گذاری را دارد. در آذرماه ۱۹۵ میلیارد تومان فروش از سهام شرکت پتروشیمی زاگرس داشته که سود این واگذاری ۱۷۷ میلیارد تومان بوده و درآمد سود سهامی در این ماه کسب نکرده است. با توجه به قیمت جاری سهم، P/NAV شرکت با بخش غیربورسی ۵۹درصد و بدون بخش غیربورسی ۶۵درصد است.

صبا

گروه مالی صبا تامین با رتبه پنجم، در بخش محصولا شیمیایی و فلزات اساسی بیشترین سرمایه‌گذاری را دارد. این هلدینگ در آذرماه ۹۵.۱ میلیارد تومان از سهام خود را به فروش رسانده که بیشترین آن مربوط به سرمایه‌گذاری صدر تامین با مبلغ ۴۲.۷ میلیارد تومان و بخشی فلزات کیمیا با مبلغ ۳۲.۳ میلیارد تومان است. سود حاصل از این واگذاری ۳۸.۷ میلیارد تومان بوده که عمده آن مربوط به سرمایه‌گذاری صدر تامین با مبلغ ۳۷.۶ میلیارد تومان است. همچنین شرکت در این ماه درآمدی از محل سود سهام نداشته است. با توجه به قیمت جاری سهم، P/NAV شرکت با بخش غیربورسی ۶۳درصد و بدون بخش غیربورسی نیز ۶۳درصد است.

هلدینگ‌ها​​​​​​​

مطالب مشابه

بررسی تحرکات چند هلدینگ بازار سرمایه

  • خالص ارزش دارایی
  • 18 روز پیش
آزاد

مروری بر وضعیت هلدینگ‌های بازار سرمایه در اسفندماه

  • خالص ارزش دارایی
  • 2 ماه پیش
آزاد

مروری بر آخرین تحرکات هلدینگ های منتخب

  • خالص ارزش دارایی
  • 4 ماه پیش
آزاد

مروری بر آخرین تحرکات چند هلدینگ بورسی

  • خالص ارزش دارایی
  • 5 ماه پیش
آزاد

بررسی آخرین تحرکات چند هلدینگ بورسی

  • خالص ارزش دارایی
  • 6 ماه پیش
VIP

دیدگاه کاربران