کاهش تولید برخی صنایع در فرودین ماه

در مقایسه فروش فروردین ماه با میانگین 12 ماه قبل، اکثر گروه‌ها رشد منفی داشتند و تنها گروه‌های شیمیایی با 8.8درصد، گروه زراعت با 7درصد و گروه تأمین آب و برق با 2.1درصد رشد مثبت داشتند.

به گزارش آوای ‌آگاه؛ در مقایسه فروش فروردین ماه با میانگین 12 ماه قبل، اکثر گروه‌ها رشد منفی داشتند و تنها گروه‌های شیمیایی با 8.8درصد، گروه زراعت با 7درصد و گروه تأمین آب و برق با 2.1درصد رشد مثبت داشتند. به علت تعطیلی‌ها و همچنین مصادف شدن با ماه مبارک رمضان می‌توان گفت اکثر شرکت‌ها از تمام ظرفیت فروش خود استفاده نکرده‌اند و این موضوع سبب شده است که اکثر نمادهای بورسی در مقایسه با ماه‌های قبل رشد چشمگیری نداشته باشند و حتی افت کنند.

رحیم شفیعی، تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیل بازار فرودین ماه عنوان کرد: در مقایسه فروش فروردین ماه 1403 با میانگین فروش 12 ماه قبل و بدون توجه به سال مالی شرکت‌ها، برای 450 شرکت تولیدی و زراعی مقایسه قرار دادیم که در نمودار بیشترین رشدها را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشرین رشد برای شرکت‌های گروه شیمیایی مثل نوری، جم، شاروم، شپترو، شیران، شاملا، مارون، شصدف، شدوص و پارس ثبت شده است. بیشترین رشد هم در نمادهای غدیس، کفرا، زماهان، دابور، جم، غشهد و پارس رخ داده که همگی رشد بالای 60درصد داشته‌اند.

تصویر شماره1.jpg

این تحلیلگر بازار سرمایه در مورد نماد غدیس توضیح داد: این شرکت در فرودین ماه توانسته 333.7 میلیارد تومان فروش داشته باشد که در مقایسه با میانگین سال قبل خود که 180 میلیارد بوده، رشد 84درصدی داشته است. درآمد اصلی شرکت از فروش انواع آبمیوه بوده که رشد نرخ فروش از مبلغ میانگین 16.4 میلیون تومان در سال قبل به 19.1 میلیون تومان سبب این رشد شده است.

غدیس.jpg

شفیعی در مورد وضعیت کفرا نیز توضیح داد: این شرکت در فرودین ماه توانسته 156.8 میلیارد تومان فروش داشته باشد که در مقایسه با میانگین سال قبل خود که 87.6 میلیارد بوده، رشد 79درصدی داشته است. درآمد اصلی شرکت از فروش آجرهای آلومینی و آجرهای قلیایی بوده که رشد نرخ فروش به ترتیب از مبلغ میانگین 23.5 و 44.5 میلیون تومان در سال قبل به 28.8 و 49.7 میلیون تومان در تن و همچنین رشد در تعداد فروش این دو محصول سبب این رشد شده است.

کفرا.jpg

این کارشناس بازار سرمایه در تحلیل وضعیت زماهان عنوان کرد: این شرکت در فرودین ماه درآمد عملیاتی 52.2 میلیارد تومانی داشته که در مقایسه با میانگین سال قبل خود که 29.8  میلیارد تومان بوده، رشد 75درصدی داشته است. اگر گزارش این نماد را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که درآمد اصلی شرکت از فروش تخم مرغ نطفه‌دار بوده که رشد نرخ فروش به ترتیب از مبلغ میانگین 15800 تومان در سال قبل به 18300تومان در عدد و همچنین رشد در تعداد فروش سبب این رشد شده است.

زماهان.jpg

شفیعی با اشاره به وضعیت دابور اظهار داشت: این شرکت در فرودین ماه توانسته 203.3میلیارد تومان فروش داشته باشد که در مقایسه با میانگین سال قبل خود که 119.7 میلیارد بوده، رشد 70درصدی داشته است. درآمد اصلی شرکت از فروش گروه آمپول، گروه قرص، دراژه و کپسول به دست می‌آید که به ترتیب از میانگین 3963 و 101650 عدد متوسط در هر ماه در سال قبل به 6563 و 115032 عدد در فروردین ماه رسیده و نشان از رشد در تعداد فروش دارد و تقریباً در فروردین ماه در گروه آمپول فروش دو برابری داشته است.

دابور.jpg

وی در مورد جم توضیح داد: این شرکت در فروردین ماه فروش 5820.9 میلیارد تومانی داشته که در مقایسه با میانگین فروش در سال قبل که 3428.8 میلیارد تومان بوده، رشد 68درصدی داشته است. درآمد اصلی این شرکت از فروش اتیلن و پلی اتیلین سنگین در فروش داخلی و پلی اتیلن سبک در فروش صادراتی است.

جم.jpg

شفیعی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که در ابتدای سال 1403 هستیم و برای پیش‌بینی سود‌سازی شرکت‌ها در گزارش‌های دوره‌ای و فصلی بهار نیاز به گزارش‌های بعدی ماهانه داریم و فروش‌های ماه فروردین همیشه در تصمیم‌گیری‌های انتخاب سهام الویت کمتری دارد.

مطالب مشابه

تیغ عوارض صادراتی بر شاهرگ صنعت سیمان

  • گفتگو و مصاحبه
  • 2 روز پیش
آزاد

کدام متغیرها تعیین‌کننده روند بازار هستند؟

  • گفتگو و مصاحبه
  • 4 روز پیش
آزاد

ابهامات مالیاتی بودجه

  • گفتگو و مصاحبه
  • 10 روز پیش
آزاد

نقض آشکار قانون در یکی از بندهای بودجه 1403

  • گفتگو و مصاحبه
  • 11 روز پیش
آزاد

افزایش سقف معاملات فولاد در بورس کالا

  • گفتگو و مصاحبه
  • 11 روز پیش
آزاد

تخفیفات استایرن منومر «پارس» از سر گرفته شد

  • گفتگو و مصاحبه
  • 12 روز پیش
آزاد

دیدگاه کاربران